Treenivinkkejä

Taukojumppaliikkeitä töihin

Taukojumppaliikkeitä töihin

Työpäivän aikana on tärkeää muistaa pitää säännöllisesti taukoja paikallaan istumisesta. Esittelemme muutaman helpon taukojumppaliikkeen, joita voit tehdä aktivoidaksesi kehoa.

Ensinnäkin on tärkeää, että nouset silloin tällöin tuolilta. Käy esimerkiksi hakemassa lasi vettä ja ojentele samalla itseäsi. Tee näin vähintään kerran tunnissa.

Esimerkkejä muista hyvistä taukoliikkeistä:

stretch-ryggen1

 

Rintakehäharjoitus

Rintakehä:
Kumarru eteenpäin kädet rinnan eteen ojennettuina ja työnnä selkää taaksepäin. Ojenna kädet ylös ja työnnä taaksepäin. Laske kädet ja rentouta. Toista liike kolme kertaa peräkkäin.

Niska:
Käännä päätä hitaasti puolelta toiselle viisi kertaa. Kallista päätä sitten toiselle sivulle. Hengitä syvään sisään ja hitaasti ulos. Käännä sen jälkeen taas päätä ja kallista sitä toiselle sivulle. Hengitä jälleen syvään sisään ja hitaasti ulos. Nosta sitten pää ylös.

Hartiat:
Pyörittele toista hartiaa taaksepäin kymmenen kertaa. Halutessasi voit samalla hieroa hartiaa varovasti. Rentouta hartiat, hengitä syvään ja tunnustele, miltä kehossa tuntuu. Liike ei saa tehdä kipeää. Pyörittele sitten toista hartiaa. Rentouta, hengitä syvään ja tunnustele oloasi.

Niska:

 

Rörelse-nackrot-Hotell

Niskaharjoitus

Nyökyttele hitaasti eteen- ja taaksepäin viisi kertaa ja anna pään kallistua sitten eteenpäin. Hengitä muutaman kerran syvään. Vedä leukaa hieman kohti rintaa ja nosta sitten pää ylös.

Hengitys:
Käytä kolme minuutta rauhalliseen ja syvään hengittelyyn. Vatsa pullistuu sisäänhengityksen aikana ulos ja vetäytyy sisäänpäin uloshengityksen aikana. Rintakehä ei juurikaan liiku. Pidä keho ja pää rentoina jokaisen hengityksen aikana. Ojentele sitten itseäsi, mielellään seisten.

Pysyviä tuloksia

Henkilökohtainen valmennus

Oletko jo kokenut treenaaja, mutta haluaisit oppia enemmän tietystä harjoittelun osa-alueesta tai nousta seuraavalle tasolle? Jos vastauksesi on kyllä, henkilökohtaiset valmentajamme voivat laatia sinulle toiveitasi vastaavan harjoitteluohjelman!

Haluatko lisätietoja?

button
Se filmen

Personlig träning

Kokeile maksutta

Tarjoamme sinulle maksuttoman tutustumiskäynnin, jonka aikana pääset harjoittelemaan ohjaajan johdolla. Se on täydellinen aloitus tuleville treeneille!

Ota ensimmäinen askel

Fyll i formuläret och få en kod som du visar upp på anläggningen.

Etsitään henkilötietoja...

Sinulla on jo aktiivinen jäsenyys ja tämän vuoksi et voi käyttää Kokeile-tarjousta. Ota yhteyttä kuntokeskukseesi jos sinulla on kysymyksiä jäsenyydestäsi

Sinulla on jo jäsentili ja tämän vuoksi et voi käyttää Kokeile-tarjousta. Ota yhteyttä kuntokeskukseesi jos sinulla on kysymyksiä jäsenyydestäsi

Antamasi henkilötunnus ei ole kelvollinen

Et valitettavasti voi ostaa jäsenyyttä, koska olet alle 18-vuotias. Tule kuntokeskukseemme täysi-ikäisen vanhemman tai huoltajan kanssa, ja autamme sinua liittymään jäseneksi.

  • Henkilökotiedot

    Käsittelemme henkilötietonne hallitaksemme sopimustanne kanssamme, parantaaksemme palvelukokemustanne sekä tehdäksemme kokemuksestanne niin mukavan kuin mahdollista. Klikkaa "Katso ehdot" lukeaksesi lisää tietosuojakäytännöstämme.

  • Katso ehdot

Nyt mennään!