Treenivinkkejä

Harjoittelun trendit 2013

American College of Sports Medicine (ACSM) laatii joka vuosi listan odotettavista harjoittelutrendeistä. Selkeimmin havaittavissa oleva trendi on, että yhä useammat ihmiset päättävät panostaa terveelliseen elämäntapaan, jossa fyysinen aktiivisuus on luonnollinen osa arkea. Tässä muutama esimerkki ACSM:n listaamien trendien 15:n kärjestä.

Voimaharjoittelu

Voimaharjoittelun suosio jatkuu. Sekä miehillä että naisilla on tapana sisällyttää voimaharjoittelu treenirutiineihinsa tai pitää sitä pääasiallisena harjoittelumuotonaan. Etenkin naisten osuus on kasvussa, sillä monet kokevat saavansa voimaharjoittelun avulla terveen ja vahvan kehon.

Voimaharjoittelu oman kehon painoa hyödyntäen

Punnerrusten ja vatsarutistusten lisäksi on olemassa lukemattomia harjoituksia, jotka voidaan tehdä kehon painoa hyödyntäen. Kuluneena vuotena niiden suosio on kasvanut entisestään. Suosittelemme kokeilemaan Acticin uutta ReShape-ryhmäliikuntatuntia; se on 30 minuutin tunti, jossa oma keho toimii välineenä.

Ikääntyvien harjoittelu

Ikääntyville räätälöidyt harjoitteluohjelmat ovat yhä pintansa pitävä trendi. Tämä näkyy myös meidän keskuksissamme, joiden jäseninä on noin 20 000 hyvinvoivaa ja harjoittelusta nauttivaa ikäihmistä. Monet heistä osallistuvat säännöllisesti ikääntyvien omille tunneille, joita on tarjolla monissa keskuksissamme.

Henkilökohtainen valmennus

Sitä mukaa, kun henkilökohtaisen valmennuksen suosio kasvaa, paranee myös sen saatavuus. On myös havaittavissa, etteivät ainoastaan aloittelijat käytä henkilökohtaista valmentajaa, vaan myös kokeneemmat haluavat apua nostaakseen harjoittelunsa seuraavalle tasolle. Henkilökohtaista valmennusta tarjotaan myös useissa Actic-keskuksissa.

Terveyteen keskittyminen työpaikalla

Yhä useammat yritykset ovat ymmärtäneet strategisen ja ammattimaisen liikunnanedistämistyön merkityksen. Tutkimuksia tehdään siitä, millaisia säästöjä yritys voi saavuttaa sairauspoissaolojen vähentyessä. Monet yritykset myös tarjoavat työntekijöilleen liikuntaetuja. Yrityksille on yhä tärkeämpää osoittaa työntekijöilleen, että ne haluavat kannustaa terveellisempään elämäntapaan.

(Lähde: www.acsm.org)

Meillä Acticissa yksi selkeästi havaittavissa oleva trendi on, että monet jäsenistämme ovat erittäin taitavia vaihtelemaan harjoitteluaan. Kokeilemalla erilaisia harjoittelumuotoja löytää nopeasti suosikkinsa. Vaihteleva harjoittelu on jo itsessään avain menestykseen.

Pysyviä tuloksia

Henkilökohtainen valmennus

Oletko jo kokenut treenaaja, mutta haluaisit oppia enemmän tietystä harjoittelun osa-alueesta tai nousta seuraavalle tasolle? Jos vastauksesi on kyllä, henkilökohtaiset valmentajamme voivat laatia sinulle toiveitasi vastaavan harjoitteluohjelman!

Haluatko lisätietoja?

button
Se filmen

Personlig träning

Kokeile maksutta

Tarjoamme sinulle maksuttoman tutustumiskäynnin, jonka aikana pääset harjoittelemaan ohjaajan johdolla. Se on täydellinen aloitus tuleville treeneille!

Ota ensimmäinen askel

Fyll i formuläret och få en kod som du visar upp på anläggningen.

Etsitään henkilötietoja...

Sinulla on jo aktiivinen jäsenyys ja tämän vuoksi et voi käyttää Kokeile-tarjousta. Ota yhteyttä kuntokeskukseesi jos sinulla on kysymyksiä jäsenyydestäsi

Sinulla on jo jäsentili ja tämän vuoksi et voi käyttää Kokeile-tarjousta. Ota yhteyttä kuntokeskukseesi jos sinulla on kysymyksiä jäsenyydestäsi

Antamasi henkilötunnus ei ole kelvollinen

Et valitettavasti voi ostaa jäsenyyttä, koska olet alle 18-vuotias. Tule kuntokeskukseemme täysi-ikäisen vanhemman tai huoltajan kanssa, ja autamme sinua liittymään jäseneksi.

  • Henkilökotiedot

    Käsittelemme henkilötietonne hallitaksemme sopimustanne kanssamme, parantaaksemme palvelukokemustanne sekä tehdäksemme kokemuksestanne niin mukavan kuin mahdollista. Klikkaa "Katso ehdot" lukeaksesi lisää tietosuojakäytännöstämme.

  • Katso ehdot

Nyt mennään!