Treenivinkkejä

Acticin kesäinspiraatio: Pyöräily

cykel_webben

Tehokkaampaa pyöräilyä

Kesällä pyöräileminen on helppo tapa liikkua paikasta toiseen. Kauppareissulla pyörän päälle hyppääminen tarjoaa tietyn vapauden tunteen verrattuna auton käynnistämiseen ja parkkipaikan etsimiseen. Pyöräilyn hyvä puoli on se, että se tarjoaa sekä kuljetusmuodon että liikuntaa.

Lomalla on helppo jättää harjoittelu sivuun, mutta totuus on että liikunnan ei tarvitse olla niin kovin vaativaa ja aikaavievää. Maailman terveysjärjestö (WHO) suosittelee 30 minuutin päivittäistä harjoittelua, joka voi olla esimerkiksi pyöräilykiekka kauppaan. Näin saat päivittäisen liikunta-annoksesi, jonka vartalosi tarvitsee voidakseen hyvin.

Pyöräilyn edut

Pyöräily on matalaintensiivinen ja hellävarainen liikuntamuoto, joka tarjoaa positiivisia terveysvaikutuksia. Pehmeät liikkeet ovat hellävaraisia nivelille, joten pyöräily on hyvä liikuntamuoto heille, joilla on esimerkiksi polviongelmia. Pyöräily parantaa kuntoa, vahvistaa sydäntä ja lihaksia ja ennaltaehkäisee sydän- ja verisuonisairauksia. Keuhkot vahvistuvat ja näin paranee yleiskunto. Kesällä pyöräilyn etuna on myös luonnossa liikkuminen ja vuodenajan kokeminen. Autossa emme pääse kuulemaan linnunlaulua ja iloisia kesälomalaisten ääniä. Parkeeraa auto ja hyppää pyörälle saadaksesi kokea kesän!

Pyöräilyn edut

Kun pyöräilet, sinun on hyvä pitää mielessä muutamia asioita, jotta pyöräily olisi miellyttävämpää ja vartalosi saisi työskennellä tehokkaammin. Tässä pari tekniikkavinkkiä meiltä:

  • Rentoudu: Kun nouset pyörälle ja alat ohjaamaan, keskity siihen että sinulla on vankka ote, mutta ei liian puristava. Jos otteesi on liian puristava, saatat helposti jännittää käsiä ja hartioita. Käsivarret tulee pitää ohjaustangolla rennosti ja hieman koukistettuina.
  • Aktivoi keskivartalo: Nojaudu hieman eteenpäin pyöräillessäsi, ja tunne kuinka keskivartalosi tukee ylävartaloa. Jos keskivartaloa ei jännitetä, saatta käydä niin että ”roikut” ohjaustangon yllä ja tällöin asennostasi saattaa tulla jännittynyt. Pyöräilyn tulee olla miellyttävää ja keskivartalosi helpottaa hyvän ryhdin ja rentoutuneen vartalon ylläpitämistä.

Pysyviä tuloksia

Henkilökohtainen valmennus

Oletko jo kokenut treenaaja, mutta haluaisit oppia enemmän tietystä harjoittelun osa-alueesta tai nousta seuraavalle tasolle? Jos vastauksesi on kyllä, henkilökohtaiset valmentajamme voivat laatia sinulle toiveitasi vastaavan harjoitteluohjelman!

Haluatko lisätietoja?

button
Se filmen

Personlig träning

Kokeile maksutta

Tarjoamme sinulle maksuttoman tutustumiskäynnin, jonka aikana pääset harjoittelemaan ohjaajan johdolla. Se on täydellinen aloitus tuleville treeneille!

Ota ensimmäinen askel

Fyll i formuläret och få en kod som du visar upp på anläggningen.

Etsitään henkilötietoja...

Sinulla on jo aktiivinen jäsenyys ja tämän vuoksi et voi käyttää Kokeile-tarjousta. Ota yhteyttä kuntokeskukseesi jos sinulla on kysymyksiä jäsenyydestäsi

Sinulla on jo jäsentili ja tämän vuoksi et voi käyttää Kokeile-tarjousta. Ota yhteyttä kuntokeskukseesi jos sinulla on kysymyksiä jäsenyydestäsi

Antamasi henkilötunnus ei ole kelvollinen

Et valitettavasti voi ostaa jäsenyyttä, koska olet alle 18-vuotias. Tule kuntokeskukseemme täysi-ikäisen vanhemman tai huoltajan kanssa, ja autamme sinua liittymään jäseneksi.

  • Henkilökotiedot

    Käsittelemme henkilötietonne hallitaksemme sopimustanne kanssamme, parantaaksemme palvelukokemustanne sekä tehdäksemme kokemuksestanne niin mukavan kuin mahdollista. Klikkaa "Katso ehdot" lukeaksesi lisää tietosuojakäytännöstämme.

  • Katso ehdot

Nyt mennään!