Pienillä keinoilla terveellisempi elämä

Ui itsesi huippukuntoon

Ui itsesi huippukuntoon

Uinti on erinomainen liikunta- ja harjoittelumuoto, joka kohottaa kuntoa. Lisäksi se tekee hyvää lihaksille, sillä se on tehokasta mutta samalla hellävaraista. Loukkaantumisriski on erittäin pieni, mikä tekee uinnista täydellisen harjoittelumuodon niille, jotka ovat alttiita vammoille. Samalla rasvanpoltto kiihtyy ja kehon jäntevyys paranee.

Hellävaraista harjoittelua koko keholle

Uinti on yksi hellävaraisimmista ja tehokkaimmista harjoittelumuodoista. Se on intensiiviharjoittelua, joka ei kuitenkaan rasita niveliä. Koko keho saa harjoitusta ja suuret lihasryhmät tekevät töitä, mikä kuluttaa tehokkaasti energiaa. Joissakin keskuksissamme on tarjolla myös vesiliikuntatunteja. Jos sinulla on esimerkiksi polvi- tai lantiovaivoja, vesijuoksu vesijuoksuvyötä käyttäen voi olla hyvä harjoittelumuoto.

Tehokas lisä tavalliseen treeniin

Kun käytät oikeaa tekniikkaa, uiminen parantaa myös keskivartalon hallintaa sekä liikkuvuutta. Siksi se on hyvä lisä treeniisi, jos haluat saada harjoitteluusi vaihtelua ja nousta siinä seuraavalle tasolle.

Näin saat uimiseen vaihtelua

Ui intervalleissa. Ui ensin minuutin ajan nopeaan tahtiin ja ui sitten rauhallisemmin tai lepää toinen minuutti. Intervalliharjoittelu voi kestää kerralla esimerkiksi 30 minuuttia.

Hyödynnä uimataitojasi! Jos hallitset erilaisia uintitekniikoita, voit vaihdella niitä saadaksesi harjoitusta koko keholle. Esimerkiksi selkäuinti harjoittaa käsivarsia, reisiä, selkää, lantiota ja rintaa. Tehosta selkäuintia pitämällä nilkat ojennettuina ja tekemällä potkut koko jalalla niin, että liike lähtee lantiosta eikä vain polvesta.

Älä hutiloi. Uidessa on tärkeää muistaa tehdä hitaita, suuria ja voimakkaita liikkeitä. On parempi tehdä huolellisesti muutama voimakas veto kuin monta hutiloiden.

Käytä jalkoja. Kokeile uida selälläsi voimakkaita potkuja tehden. Voit myös käyttää apuna lasten uimarengasta. Pitele sitä käsissäsi ja ui eteenpäin potkimalla. Aseta sitten uimarengas jalkojen väliin ja tee ainoastaan voimakkaita käsivetoja.

Pysyviä tuloksia

Henkilökohtainen valmennus

Oletko jo kokenut treenaaja, mutta haluaisit oppia enemmän tietystä harjoittelun osa-alueesta tai nousta seuraavalle tasolle? Jos vastauksesi on kyllä, henkilökohtaiset valmentajamme voivat laatia sinulle toiveitasi vastaavan harjoitteluohjelman!

Haluatko lisätietoja?

button
Se filmen

Personlig träning

Kokeile maksutta

Tarjoamme sinulle maksuttoman tutustumiskäynnin, jonka aikana pääset harjoittelemaan ohjaajan johdolla. Se on täydellinen aloitus tuleville treeneille!

Ota ensimmäinen askel

Fyll i formuläret och få en kod som du visar upp på anläggningen.

Etsitään henkilötietoja...

Sinulla on jo aktiivinen jäsenyys ja tämän vuoksi et voi käyttää Kokeile-tarjousta. Ota yhteyttä kuntokeskukseesi jos sinulla on kysymyksiä jäsenyydestäsi

Sinulla on jo jäsentili ja tämän vuoksi et voi käyttää Kokeile-tarjousta. Ota yhteyttä kuntokeskukseesi jos sinulla on kysymyksiä jäsenyydestäsi

Antamasi henkilötunnus ei ole kelvollinen

Et valitettavasti voi ostaa jäsenyyttä, koska olet alle 18-vuotias. Tule kuntokeskukseemme täysi-ikäisen vanhemman tai huoltajan kanssa, ja autamme sinua liittymään jäseneksi.

  • Henkilökotiedot

    Käsittelemme henkilötietonne hallitaksemme sopimustanne kanssamme, parantaaksemme palvelukokemustanne sekä tehdäksemme kokemuksestanne niin mukavan kuin mahdollista. Klikkaa "Katso ehdot" lukeaksesi lisää tietosuojakäytännöstämme.

  • Jag har läst och godkänner Actic´s villkor
  • Nyt mennään!

Nyt mennään!