Yhdessä liikkuminen on hauskaa!

Jos haluat kuntoilla ryhmässä ohjaajan kannustamana ja inspiroivan musiikin tahtiin, kokeile ryhmäliikuntatuntejamme! Nähdäksesi oman keskuksesi tarjonnan, mene kohtaan Keskukset ja hinnat ja valitse sieltä oma kuntokeskuksesi.

Lue tuntien kuvaukset alta ja juttele ohjaajiemme kanssa. Autamme sinua löytämään sinun lähtökohtiisi ja toiveisiisi parhaiten sopivat tunnit. Kun löydät suosikkituntisi ja -ohjaajasi, et malta pysyä poissa!

Olemme helpottaneet sopivien tuntien valintaa jakamalla ryhmäliikuntatuntimme eri luokkiin.

(Varaussäännöt Tampere ja Rovaniemi kyseisten keskuksien Ryhmäliikunta -sivujen alalaidassa).

Ryhmäliikuntatuntien tuntikuvaukset

Voima ja kunto

TABATA STRENGTH (30 min): Korkean tehon intervalliharjoittelua (20sek työjakso, 10 sek tauko), joka on kestovoimaan suuntautunutta harjoittelua, jolla pyritään ylläpitämään tai parantamaan kestovoimaa ja samalla jopa kehittämään peruskuntoasi. Tabata Strenght on liikkeiltään yksinkertainen, mutta tehokas ryhmäliikuntatunti. Tule yllättymään!

TABATA CARDIO (30 min): Korkean tehon intervalliharjoittelua (20 sek työjakso, 10 sek tauko), joka ylläpitää ja kehittää kestävyyttäsi ja parantaa hengitys- ja verenkierto elimistöäsi. Tabata Cardio on liikkeiltään yksinkertainen, mutta tehokas ryhmäliikuntatunti.  Katso video Tabata​ Cardio»

ATC / SENIORI ATC (Actic Training Circuit 45 min): ATC on monipuolinen voima- ja kunto-ohjelma. ATC harjoitukset ovat toiminnallisia, vaihtelevia, intensiivisiä ja myös täysin omalle tasolle sovitettavissa. Harjoitukset sovelletaan vastusta ja intensiteettiä muuttaen, ohjelman pysyessä kuitenkin samana kaikille. Tunnin lopuksi venytellään hetki.
Katso video ATC»

SPINNING (60 min): Hauska ja vauhdikas ryhmäliikuntatunti pyörän päällä. Tällä tunnilla voit koetella rajojasi, syke nousee takuu varmasti! Pyörän vastuksen säädät itse, jolloin pääset vaikuttamaan tunnin tehokkuuteen. Ohjaaja auttaa löytämään pyörään oikeat asetukset sekä neuvoo oikean ajotekniikan. Säännöllisellä spinning harjoittelulla parannat aerobista kuntoasi ja vahvistat jalkojen lihaksia.
Katso video Spinning»

ACTIC POWER (60 min): Koko kehon lihaskuntotunti. Tunnilla käytetään levytankoja, joiden avulla käydään ensin läpi suuret lihasryhmät ja sitten pienemmät. Painot säädät itse harjoituksen ja oman kunnon mukaan.
Katso video Power»

STEP (30 min): Tehokas ja energinen tunti. Tunti sisältää askellusta step-laudalle, jonka korkeutta pystyt itse säätämään. Tunnilla kohotat aerobista kuntoa, koordinaatiokykyä ja vahvistat etenkin jalkojen lihaksia.

POTKUNYRKKEILYKunto- ja voimaharjoittelua, jossa tehdään erilaisia lyöntejä ja potkuja thainyrkkeilyn oppeja mukaillen. Tehokas tunti, jolla opit turvallisesti potkunyrkkeilyn tekniikan. Tällä tunnilla kunto ja itsevarmuus kohoavat! Potkunyrkkeily kehittää tehokkaasti voimaa, kestävyyttä ja nopeutta – ja samalla vahvistat koko kehon lihaksistoa. Valmistaudu löytämään kehostasi lihaksia, joiden olemassaolosta et ollut tietoinenkaan. Tunnilla työskennellään pareittain hanskoja ja iskutyynyjä käyttäen. Tunti aloitetaan alkeista, joten aiempaa potkunyrkkeilytaustaa ei tarvita.

KUNTOJUMPPA (55 min): Perusjumppatunti, joka koostuu alkulämmittelystä ja lihaskunto-osuudesta. Tunnilla kiinnitetään erityistä huomiota nivelten ja rangan liikkuvuuden lisäämiseen. Jumpassa ei ole hyppyjä.

MUOKKAUS (45/60 min): Vauhdikas ja tehokas koko kehon muokkaus tunti. Tunnilla hyödynnetään myös lisäpainoja, joka valitaan harjoituksen ja oman kunnon mukaan.

KUNTOPIIRIKuntopiiriharjoittelua, jossa koko keho pääsee töihin. Tunti sisältää sekä toiminnallista voimaharjoittelua että koordinaatioharjoittelua. Sopii kaikenkuntoisille sekä kaikenikäisille. Tule yksin tai kaverin kanssa!

FUNCTIONAL TONING (60 min): Rankka voimaharjoittelutunti, jonka aikana kehon lihaksia työstetään toiminnallisten harjoitusten muodossa. Oman kehon painon lisäksi voidaan käyttää levytankoja, käsipainoja ja kuminauhoja, joiden painon ja raskauden voit valita oman kuntosi mukaan. Tule haastamaan omat voimasi!
Katso video Functional Toning»

RVP (30 min): 30 minuutin mittainen tehokas lihaskuntotunti, jolla harjoitetaan reisiä, vatsaa ja peppua.

NHS (60 min): Kuntoutusta ja ennaltaehkäisyä.  Fysioterapeuttinen tunti, jolla harjoitat niska-hartiaseudun ja selän voimaa ja liikkuvuutta. Tunnilla elvytät jäykkää niskaa ja vahvistat selkää. Tunti sopii erityisesti sinulle, joka kärsit niska-hartiaseudun kivuista tai selän iskiasvaivoista.

ACTIC CORE (30 min): Tehokas kehon ydintä eli keskivartaloa vahvistava tunti. 30 minuutin aikana harjoitetaan vatsaa ja selkää eli niitä lihaksia, jotka vaikuttavat sekä lantion että hartioiden asentoon. Näin ryhti paranee ja arki helpottuu. Hyvä ryhti ehkäisee vammoja ja kipuja ja auttaa myös saamaan enemmän irti muusta harjoittelusta. Tunti on hyvää harjoittelua yksinäänkin, mutta voit yhdistää sen myös muuhun kunto- tai voimaharjoitteluun. Katso video Actic Core »

.

Tanssilliset tunnit

ZUMBA® / Seniori ZUMBA® (55 min): Zumba® perustuu kuntoharjoitteluun, rytmiseen tanssiin ja kuumiin latinalaisiin rytmeihin. Tanssiaskeleet ovat saaneet innoituksensa erilaisista tanssimuodoista kuten; merengue, reggaeton, salsa, cumbia, rumba ja cha-cha, afrikkalaisia ja arabialaisia tanssityylejäkään unohtamatta. Tunnilla kunto kohenee ja hiki virtaa ja saat kuin huomaamatta harjoitettua käsivarsia, vatsalihaksia ja jalkoja. Ei haittaa, vaikka askeleet menisivät välillä solmuun. Tälle tunnille tullaan nauttimaan ja pitämään hauskaa! Seniori Zumba® tunti on hieman matala tempoisempi.

ZUMBA® STEP (30 min): Tunti heille, jotka haluavat tuntea poltetta lihaksissa! Tunti vahvistaa keskivartaloa ja kiinteyttää jalat ja pakarat. Zumba® Step tunti yhdistää hauskasti Step aerobic liikkeet ja Zumba® tanssin. Lisäksi tunti parantaa kestävyyttäsi ja edistää kalorien palamista.

JUST DANCE (45 min): Rakastatko tanssia? Tässä tunti sinulle! Jokainen uusi biisi on kuin uusi show. Se sekoittaa useita eri tanssi- ja musiikkityylejä, kuten salsa, bollywood ja jive. Älä huolestu, jos kaikki vaiheet ei mene täydellisesti, tärkeintä on uskaltaa päästää irti arjesta ja pitää vain hauskaa!
Katso video Just Dance»

BAILAMIX (60 min): Karibian rytmejä ja poltetta lihaksissa! Heittäydy musiikin vietäväksi ja anna lantiosi puhua puolestaan. Tunti alkaa helpolla keskivartaloa aktivoivalla alkulämmittelyllä, jonka jälkeen sukellamme lämpimien lattari rytmien vietäväksi. Tunti päättyy rauhoittaviin venytyksiin. Tunti soveltuu myös vasta-alkajille eli aikaisempaa tanssikokemusta ei tarvita.

 

Keho ja mieli

YOGA (55 min): Liikunnallinen joogamuoto Astanga joogan harjoitteisiin perustuen. Tunnilla hengitys sitoo liikeradat ja asennot sarjaksi, joka ryhdistää ja vahvistaa kehoa. Tunti sisältää kehoa ja mieltä tasapainottavia harjoitteita. Joogaharjoitukset kehittävät kehon keskustan hallintaa, lisäävät kehon liikkuvuutta ja elinvoimaisuutta sekä lisää lihasten elastisuutta ja kehittää keskittymiskykyä sekä kykyä rentoutua. Tämä tunti sopii aloittelijoille ja jo joogaa harrastaneille.
Katso video Yoga»

PILATES (60 min): Kehonhallinta menetelmä, joka vahvistaa syviä ja ylläpitäviä lihaksia ja auttaa hyvän ryhdin saavuttamista. Samalla menetelmä auttaa koordinoimaan taloudellista ja vähäenergistä tuki- ja liikuntaelinten käyttöä. Pääasiallisena tavoitteena on kehittää optimaalista ja toiminnallista ryhtiä vahvistamalla vartalon keskialuetta ja syventämällä hengitystä. Pilates harjoittelu kehittää; voimaa, kestävyyttä, liikkuvuutta ja kehonhallintaa sekä kehotietoisuutta. Pilates menetelmä on kaikille liikkujille sopiva ja looginen sekä aina uusia haasteita tarjoava liikuntamuoto.

KEHONHUOLTO (60 min): Tunti aloitetaan dynaamisella lämmittelyllä, jonka jälkeen vahvistetaan syviä lihaksia. Puolen tunnin syvävenyttely lisää lihastesi elastisuutta ja loppurentoutus takaa hyvän olon. Ota tunnille mukaan lämpimämpää vaatetta.

SHAPE & STRETCHING (55 min): 55 minuutin mittainen kehonhuoltotunti. Tunnilla käydään läpi kehon suurimpia lihasryhmiä ja lopuksi tehdään rentouttavat venyttelyt.

STRETCHING (30 min): Rauhallinen venyttely tunti. Venyttely on tärkeä osa lihashuoltoa. Venyttely lisää kehon ja nivelten liikkuvuutta, lihasten kimmoisuutta ja parantaa kehon palautumiskykyä. Tunnille on hyvä ottaa mukaan lämmintä vaatetta.

Ryhmäliikuntatuntien varaussäännöt